matheraum.de
Raum für Mathematik
Offene Informations- und Nachhilfegemeinschaft

Für Schüler, Studenten, Lehrer, Mathematik-Interessierte.
Hallo Gast!einloggen | registrieren ]
Startseite · Forum · Wissen · Kurse · Mitglieder · Team · Impressum
Forenbaum
^ Forenbaum
Status Hochschulmathe
  Status Uni-Analysis
    Status Reelle Analysis
    Status UKomplx
    Status Uni-Kompl. Analysis
    Status Differentialgl.
    Status Maß/Integrat-Theorie
    Status Funktionalanalysis
    Status Transformationen
    Status UAnaSon
  Status Uni-Lin. Algebra
    Status Abbildungen
    Status ULinAGS
    Status Matrizen
    Status Determinanten
    Status Eigenwerte
    Status Skalarprodukte
    Status Moduln/Vektorraum
    Status Sonstiges
  Status Algebra+Zahlentheo.
    Status Algebra
    Status Zahlentheorie
  Status Diskrete Mathematik
    Status Diskrete Optimierung
    Status Graphentheorie
    Status Operations Research
    Status Relationen
  Status Fachdidaktik
  Status Finanz+Versicherung
    Status Uni-Finanzmathematik
    Status Uni-Versicherungsmat
  Status Logik+Mengenlehre
    Status Logik
    Status Mengenlehre
  Status Numerik
    Status Lin. Gleich.-systeme
    Status Nichtlineare Gleich.
    Status Interpol.+Approx.
    Status Integr.+Differenz.
    Status Eigenwertprobleme
    Status DGL
  Status Uni-Stochastik
    Status Kombinatorik
    Status math. Statistik
    Status Statistik (Anwend.)
    Status stoch. Analysis
    Status stoch. Prozesse
    Status Wahrscheinlichkeitstheorie
  Status Topologie+Geometrie
  Status Uni-Sonstiges

Gezeigt werden alle Foren bis zur Tiefe 2

Navigation
 Startseite...
 Neuerdings beta neu
 Forum...
 vorwissen...
 vorkurse...
 Werkzeuge...
 Nachhilfevermittlung beta...
 Online-Spiele beta
 Suchen
 Verein...
 Impressum
Das Projekt
Server und Internetanbindung werden durch Spenden finanziert.
Organisiert wird das Projekt von unserem Koordinatorenteam.
Hunderte Mitglieder helfen ehrenamtlich in unseren moderierten Foren.
Anbieter der Seite ist der gemeinnützige Verein "Vorhilfe.de e.V.".
Partnerseiten
Weitere Fächer:

Open Source FunktionenplotterFunkyPlot: Kostenloser und quelloffener Funktionenplotter für Linux und andere Betriebssysteme
StartseiteMatheForenKorrekturlesenKorrektur erwünscht
Foren für weitere Studienfächer findest Du auf www.vorhilfe.de z.B. Astronomie • Medizin • Elektrotechnik • Maschinenbau • Bauingenieurwesen • Jura • Psychologie • Geowissenschaften
Forum "Korrekturlesen" - Korrektur erwünscht
Korrektur erwünscht < Korrekturlesen < Englisch < Sprachen < Vorhilfe
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien

Korrektur erwünscht: Frage (überfällig)
Status: (Frage) überfällig Status 
Datum: 11:05 So 19.07.2009
Autor: Dinker

Hallo
Wäre sehr dankbar um Korrektur


John has came in touch with three different world. The reservation world where he grown up. Their life is primitive without any technology and religion plays an important part in their life. They worshipped their good and sacrifice pain. He doesn’t find his fulfilment in this world, because the natives segregated him, based on his mother misbehavior. The Shakespeare which exists in his mind. Every time when he feels unhappy he flees in this world. He also uses this view of the world to express himself. A world that is full of emotion and this world depicts him what real love is.
What he learns from the Shakespeare world he tries to apply in the real life. For example he compare his relation with Lenina with Juliet and Romeo. But Lenina has a total other imagination of love so that his attempt is doomed to failure. The third world is Brave new world, which stands in completely contrast to the Reservation world. Modern technology dominates the life there. People are unable and unwilling to show real emotions. John can’t accept this way of love and claim the right to suffer, to make his own decision, to pray, but it’s impossible to live there according this ideas. You see he can neither find his place in the Reservation world nor in the BNW, therefore he can’t see another rescue than to commit suicide. The ending is very pessimistic without any hope. As a result it provokes us to think what is going false in this world. The reader begins to compare this world with his own and must note that our own life isn’t dissimilar  to the BNW. For example our own life is also dominated from technology and a propensity to avoid real emotion and close relationship. Finally the reader raise the question if over own life could end in a similar way. ¨


In Fahrenheit 451 the author chose an optimistic world. After we are confronted with censorship, the mindless life of the citizens, the manipulating methods to avoid real emotion this world is destroyed in a war. As a result a new world can set up according the ideas of the book people. The reader is persuaded that this people are able to build up a better world.

Vielen Dank
Gruss Dinker


        
Bezug
Korrektur erwünscht: Fälligkeit abgelaufen
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 11:20 Mi 19.08.2009
Autor: matux

$MATUXTEXT(ueberfaellige_frage)
Bezug
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien


^ Seitenanfang ^
www.unimatheforum.de
[ Startseite | Forum | Wissen | Kurse | Mitglieder | Team | Impressum ]