matheraum.de
Raum für Mathematik
Offene Informations- und Nachhilfegemeinschaft

Für Schüler, Studenten, Lehrer, Mathematik-Interessierte.
Hallo Gast!einloggen | registrieren ]
Startseite · Forum · Wissen · Kurse · Mitglieder · Team · Impressum
Forenbaum
^ Forenbaum
Status Hochschulmathe
  Status Uni-Analysis
    Status Reelle Analysis
    Status UKomplx
    Status Uni-Kompl. Analysis
    Status Differentialgl.
    Status Maß/Integrat-Theorie
    Status Funktionalanalysis
    Status Transformationen
    Status UAnaSon
  Status Uni-Lin. Algebra
    Status Abbildungen
    Status ULinAGS
    Status Matrizen
    Status Determinanten
    Status Eigenwerte
    Status Skalarprodukte
    Status Moduln/Vektorraum
    Status Sonstiges
  Status Algebra+Zahlentheo.
    Status Algebra
    Status Zahlentheorie
  Status Diskrete Mathematik
    Status Diskrete Optimierung
    Status Graphentheorie
    Status Operations Research
    Status Relationen
  Status Fachdidaktik
  Status Finanz+Versicherung
    Status Uni-Finanzmathematik
    Status Uni-Versicherungsmat
  Status Logik+Mengenlehre
    Status Logik
    Status Mengenlehre
  Status Numerik
    Status Lin. Gleich.-systeme
    Status Nichtlineare Gleich.
    Status Interpol.+Approx.
    Status Integr.+Differenz.
    Status Eigenwertprobleme
    Status DGL
  Status Uni-Stochastik
    Status Kombinatorik
    Status math. Statistik
    Status Statistik (Anwend.)
    Status stoch. Analysis
    Status stoch. Prozesse
    Status Wahrscheinlichkeitstheorie
  Status Topologie+Geometrie
  Status Uni-Sonstiges

Gezeigt werden alle Foren bis zur Tiefe 2

Navigation
 Startseite...
 Neuerdings beta neu
 Forum...
 vorwissen...
 vorkurse...
 Werkzeuge...
 Nachhilfevermittlung beta...
 Online-Spiele beta
 Suchen
 Verein...
 Impressum
Das Projekt
Server und Internetanbindung werden durch Spenden finanziert.
Organisiert wird das Projekt von unserem Koordinatorenteam.
Hunderte Mitglieder helfen ehrenamtlich in unseren moderierten Foren.
Anbieter der Seite ist der gemeinnützige Verein "Vorhilfe.de e.V.".
Partnerseiten
Weitere Fächer:

Open Source FunktionenplotterFunkyPlot: Kostenloser und quelloffener Funktionenplotter für Linux und andere Betriebssysteme
StartseiteMatheForenKorrekturlesenArgumentative Writing
Foren für weitere Schulfächer findest Du auf www.vorhilfe.de z.B. Philosophie • Religion • Kunst • Musik • Sport • Pädagogik
Forum "Korrekturlesen" - Argumentative Writing
Argumentative Writing < Korrekturlesen < Englisch < Sprachen < Vorhilfe
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien

Argumentative Writing: Frage (beantwortet)
Status: (Frage) beantwortet Status 
Datum: 20:44 Di 12.06.2012
Autor: ronnez

Young Mayor
I have read in the newspaper about a young mayor living in Roland City.
Now arises the question: Is a young person able to be a mayor ?


Some People say that a young mayor has no experience, so he can fall wrong decisions.
Or a young mayor is not confident.
For example when a young mayor is too nervous presenting new solutions for city problems.
This nervousness shows the audience that he has weaknesses, but ay mayour should not have it.

On the other hand a young mayor can be very dynamic, because young people are often mor flexibler than older people.
He can work very hard, so the population profit from him.
Knowing the interests from younger people, a young mayor make decisions for the teenagers.
For example the city council do not know if they should build a museum or skater park, the young mayor intercede (sich einsetzen) for building the skater park.

To put it all in a nutshell, i cannot decide me me between a young or old mayor.
Both age-classes have disadvantages and advantages.
I only want to give you a help for your decision.

Was meint ihr dazu ? gebt bitte auf das Inhaltliche auch ein , nicht nur auf die Sprache.

        
Bezug
Argumentative Writing: Antwort
Status: (Antwort) fertig Status 
Datum: 13:42 Mi 13.06.2012
Autor: Josef

Hallo ronnez,

> Young Mayor
>  I have read in the newspaper about a young mayor living in
> Roland City.
>  Now arises the question:

Now the question arises:

Is a young person able to be a

> mayor ?
>  
>
> Some People say that a young mayor has no experience, so he
> can fall wrong decisions.

... he can make wrong decisions.

>  Or a young mayor is not confident.
>  For example when a young mayor is too nervous presenting
> new solutions for city problems.
>  This nervousness shows the audience that he has
> weaknesses, but ay mayour a mayor  should not have it.
>  
> On the other hand a young mayor can be very dynamic,
> because young people are often mor flexibler more flexible than older
> people.
>  He can work very hard, so the population profit from him.
>  Knowing the interests from younger people, a young mayor
> make decisions for the teenagers.
>  For example the city council do not know if they should
> build a museum or skater park, the young mayor intercede will support
>  for building the skater park.
>  
> To put it all in a nutshell, i cannot decide me me between
> a young or an old mayor.
>  Both age-classes have disadvantages and advantages.
>  I only want to give you a help for your decision.
>  
> Was meint ihr dazu ? gebt bitte auf das Inhaltliche auch
> ein , nicht nur auf die Sprache.



Mein Vorschlag:



Einführung (introduction):

"In der Einführung wird die eigene Meinung bzw. Position des Verfassers präsentiert. Außerdem wird oft der Anlass oder Hintergrund des Textes angegeben." [1]

I read an article in .the newspaper about a young mayor John living in Roland City. I read about what a Young Mayor is, why and how John became a Young Mayor. I also learn what his priorities are for the local area and what he thinks about young people and politics. But in my view becoming young mayor is a great opportunity although it is not easy.


Mittelteil I (development):

Im Mittelteil werden die Argumente und Beweise für die Position des Autors vorgebracht.

In a borough with one of the youngest populations in Britain, it makes sense to have an elected representative for young people. With this in mind, Roland City, in which a lot of the population is under 18, has begun a contest to elect its first young mayor.

Critics of becoming young mayor give three reasons for their opinion. (experience, wrong decisions, confident).To beginn with experience. Many people thing a young mayor has not experience. ...



Schlussfolgerung (Conclusion):

"Der letzte Absatz besteht aus einer Wiederholung der eigenen Position, oft mit einer Zusammenfassung der wichtigsten Gründe, die zu dieser Meinung geführt haben." [1]



Quelle [1] Englisch; Pocket Teacher, Abi; Cornelsen; Seite 98



Viele Grüße
Josef

Bezug
                
Bezug
Argumentative Writing: Mitteilung
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 16:51 Mi 13.06.2012
Autor: ronnez

Ich kann nur sagen : Thank you Josef !

Your tips are very useful !



Bezug
                        
Bezug
Argumentative Writing: Mitteilung
Status: (Mitteilung) Reaktion unnötig Status 
Datum: 17:27 Mi 13.06.2012
Autor: Josef

Hello ronnez,

> Ich kann nur sagen : Thank you Josef !

Never mind!


>  
> Your tips are very useful !
>  


It gives me pleasure.



Good luck!

Josef  


Bezug
Ansicht: [ geschachtelt ] | ^ Forum "Korrekturlesen"  | ^^ Alle Foren  | ^ Forenbaum  | Materialien


^ Seitenanfang ^
www.unimatheforum.de
[ Startseite | Forum | Wissen | Kurse | Mitglieder | Team | Impressum ]